torsdag 11 februari 2016

Om att leka frisk ...

Älskling och trygghet kliver upp och far till jobbet.
Morgonfix och mammamåsten och vildängeln körs till skolan.
Havererar på spikmattan i sängen.
Frukost.
Trött.
Mer tid på spikmattan i sängen. Guidad avslappningsövning. Ligger länge.
Lunch. 
Trött. Orolig. Ångestig.
Ett yogapass. Jag har ont. Måste röra på mig. Orkar inte träna på rehab. Får göra det hemma istället. 
Hämta vildängel på skolan.
Mellanmål. 
In i döden trött.
Orolig och ångestig. 
Kör vildängel till schackklubben. 
Havererar på spikmattan i en timma för att orka med resten av kvällen. Guidad mindfulnessövning.
Hämta på schacket.
Trött. Ångestig.
Kvällsmat. Tål inte ljuden från programmet som sonen vill se.
Ingen bra mamma en dag som denna. 
Dåligt samvete.
Ledsen. 
Snart läggdags. Längtar. 
Hoppas på sömn i natt. Bara några timmar. Jag tar vad som helst bara jag får något.

Och i mellantiderna har jag varit "social" på facebook. Skojat. Tramsat. Bollat minnen. Jag leker. Låtsas. Döljer. Tränger bort verkligheten för en stund. Ingen där ser hur jag egentligen mår. Så skönt att leka lite frisk. Pigg. Glad. Så skönt att bli bemött som sådan. Och samtidigt är den mer energikrävande än någonting annat. Den där friskleken ...

2 kommentarer:

  1. Känner verkligen igen mig...Fast jag har inga mamma-måsten längre. Den sista är utflugen. Men måsten finns det. Som oftast inte blir gjorda...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara mina mammamåsten som är måsten. Allt annat är om-jag-orkar-aktiviteter. Känns bra att tänka så. Mindre dåligt samvete då. Man får vara smart ...

      Radera