tisdag 26 januari 2016

Att klara av en dag ...

Att ha en inbokad tid före klockan ett på dagen är katastrof. Att ha en inbokad tid över huvudtaget är katastrof. Trots att tiden gäller akupunktur som faktiskt får mig att må bra så är det katastrof. Idag har jag dessutom en tid till, på vårdcentralen, inbokad. Stressen är ett faktum. Ångesten drar igång så fort jag vaknar. Kroppen är vansinnigt spänd. Trots det gör jag det jag vet att jag ska göra. Jag är en duktig flicka. Så jag kliver upp, tar en dusch och äter frukost. Jag gör det inte med glädje. Det är knappt att jag orkar. Men jag gör det. Och varje gång jag gör något som tar emot är en seger. Efteråt kan jag konstatera att jag överlevde, jag fixade det, det kanske var tufft men jag gjorde det. Och allt det gör att det trots allt blir lite lite lättare nästa gång. Jag vet ju det. Så jag gör det. I mellantiden måste jag komma ihåg att göra en mindfulnessövning, en avslappningsövning eller yoga. För att orka. Kommer jag ihåg det brukar det gå bra. Glömmer jag så får jag lida för det i flera dagar efteråt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar